Returer och reklamationer
Returer
Vi hoppas att du är nöjd med din beställning, men om något inte är helt rätt har du 14 dagars ångerrätt från det datum du mottagit ditt paket. Se till att produkten returneras oanvänd, i oskadad originalförpackning, och om den är förseglad av hygieniska skäl måste förseglingen förbli intakt. Eftersom returer har en betydande miljöpåverkan på grund av extra koldioxidutsläpp är kunderna ansvariga för att täcka returfraktkostnaden som ett led i att minska onödiga köp och returer. Packa varan säkert, helst i originalförpackningen. När vi har mottagit och godkänt din retur kommer vi att utfärda en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde för ditt köp.
Så här går du vidare:
1. Bifoga en lapp i paketet med ditt ordernummer och kontaktuppgifter.
2. Packa varan säkert, helst i originalförpackningen.
3. Skicka paketet, helst med en spårbar tjänst (inte REK), till adressen nedan.
Adress:
Bonver Logistik
Att: Ani Who AB
Gåshaga brygga 1
181 85 Lidingö
4. Återbetalningar för godkända returer behandlas inom 30 dagar, men ofta snabbare.
Tips! Om du använde Klarna som betalningsmetod kan du kontakta Klarna för att förlänga förfallodatumet/frysa fakturan för att undvika påminnelseavgifter. ANI ansvarar inte för eventuella påminnelseavgifter.
Obs! Om produkten inte är i fullt säljbart skick när den returneras kan en extra avgift för värdeförlust tillkomma.
Returer för kampanjer som ”2 för 1” eller ”Gåva vid köp”
Om du returnerar en del av erbjudandet eller gåvan du fått, kommer ingen återbetalning att utfärdas. För att få återbetalning måste alla varor som ingår i erbjudandet returneras.
Returer för KIT-produkter med paketpris
Det är inte möjligt att returnera delar av en SET-vara som köpts till paketpris. Hela paketet måste returneras för att återbetalning ska kunna utfärdas.
Returer för andra erbjudanden
Om du returnerar en eller flera varor från en beställning som gjorts under en kampanj, gäller inte längre rabatten för den/de returnerade varan/varorna. Rabatter för varor du behåller förblir giltiga.
En kampanjbeställning kan innehålla en rabattkod eller tillfällig rea. Rabatten på den/de returnerade varan/varorna förverkas när beställningen har lagts och kan inte återanvändas.
UTBYTEN
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får den produkt du vill ha är att returnera varan du köpt och, när din retur har godkänts, lägga en ny beställning på ersättningsvaran.
KRAV
Om du mottager en defekt produkt (dvs. ett fel som kan hänföras till ett tillverkningsfel) kommer vi naturligtvis att hjälpa dig så snabbt som möjligt. Observera att reklamationer inte täcker normalt slitage, åldring eller skador orsakade av användning.
Som konsument bör du anmäla en defekt inom rimlig tid efter att du upptäckt den. Enligt konsumentlagen anses två månader vara rimligt. Om du får en produkt som är defekt eller skadad måste du omedelbart anmäla detta till oss via e-post på info@ani-jewels.com, inklusive dokumentation av defekten med fotografier.
Ani Who AB förbehåller sig rätten att i första hand reparera felet, i andra hand byta ut varan och som en sista utväg erbjuda återbetalning. Vänligen kontakta vår kundtjänst vid frågor om reklamation och returer på info@ani-jewels.com. Observera att Ani Who AB inte täcker returfraktkostnader.
Vid tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.