Har du en fråga?



Leverans

  • Hur lång leveranstid har min order?
    - Vår leverantid är 2-7 arbetsdagar inom Norden. Cirka 10 arbetsdagar utanför Norden.
  • Kan jag välja expressleverans?
    - Vi har idag inte något expressalternativ.
  • Min order har inte kommit?
    - När ditt paket skickas från vårt lager mottog du ett mail med en spårningslänk där du kan spåra ditt paket. Kan du inte se ditt paket via spårningslänken, är du välkommen att kontakta oss här
  • Kan jag spåra mitt paket?
    - Ja. När ditt paket skickades från lagret har du mottagit ett mail med en spårnigslänk där du kan följa ditt paket.
  • Hur vet jag när mitt paket har skickats från lagret?
    - När ditt paket skickas från lagret skickas mail till dig med information att ditt paket är på väg till dig tillsammans med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
  • Vilka fraktalternativ finns det att välja på?
    - I Sverige kan du välja Postnord, Budbee, och Instabox .
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    - Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket. Se våra köpvillkor här
  • Jag har mottagit min order men jag saknar en produkt
    - Kontakta vår kundtjänst här så hjälper vi dig gärna vidare.
  • Kostar frakten för min order något?
    - Vi har fri frakt över ett visst belopp. Handlar du under detta belopp eller önskar ett annat fraktsätt än det som är fraktfritt, är frakten en extra kostnad.
  • Jag råkade radera mitt sms med koden för att hämta ut mitt paketet
    - Du kan gå till ombudet och ange de fyra sista siffrorna i spårningslänken (som du har mottagit per mail) tillsammans med ID om de ber om detta. Du är även välkommen att kontakta vår kundtjänst här
  • Det står att min order har levererats men jag har inte mottagit den
    - Prova att uppdatera länken igen. Några gånger uppdateras länken några dagar innan paketet kommer fram. Har du inte mottagit paketet efter någon dag, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig vidare. 


Min order

  • Jag har inte fått min orderbekräftelse
    - Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Vid lanseringar och högre tryck på hemsidan kan även orderbekräftelsen dröja något innan den kommer fram. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ett köp, kontakta oss gärna här så skickar vi den till dig.
  • Jag vill lägga till en produkt på min order, hur gör jag?
    - Vi kan inte lägga till en produkt på en redan lagd order. Du är varmt välkommen att lägga en ny order.
  • Kan jag makulera min order?
    - Du är alltid välkommen att maila oss här så hjälper vi gärna till att kolla upp om det är möjligt. Det är dock ingen garanti. 
  • Kan jag byta adress eller andra uppgifter på min order?
    - Du kan alltid maila oss här och kolla om det är möjligt. Har ordern redan hunnit processas är det dessvärre inte möjligt. 
  • Jag har inte mottagit min order
    - Vi har en leveranstid på 2-7 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter detta tidsspann, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig med din order. 
  • Jag vill ändra betalsätt, hur gör jag?
    - Det är dessvärre inte möjligt att ändra betalsätt efter en lagd order. Har du några frågor gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.
  • Min order har inte levererats än, hur gör jag med min faktura?
    - Du kan alltid skjuta upp fakturan via Klarna eller kontakta oss här så hjälper vi dig med det.


Returer

  • Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
    - Du finner all information hur du gör en retur här
  • Jag har mottagit fel produkt eller saknar en produkt i min order, vad gör jag?
    - Vi beklagar att du har mottagit fel produkt eller saknar en produkt. Maila vår kundtjänst här så hjälper vi dig.
  • Jag har mottagit en felaktig produkt, vad gör jag?
    - Vi beklagar verkligen detta. Maila gärna vår kundtjänst här med en beskrivning av vad som är fel på produkten tillsammans med en bild eller video som visar hur produkten är felaktig så hjälper vi dig vidare.
  • Mitt paket har råkat ut för en transportskada, vad gör jag?
    - Kontakta gärna vår kundtjänst här tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig gärna vidare. 
  • Jag har skickat min retur, när blir jag återbetald?
    - Inom 30 dagar efter att vi har mottagit din retur. Då sker återbetalning till ditt konto eller kreditering av din faktura.
  • Hur gör jag en reklamation?
    - Upplever du att du har mottagit en defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice här så hjälper vi dig gärna vidare. 
  • Behöver jag returnera en skadad vara?
    - Har du mottagit en skadad eller defekt vara behöver du kontakta oss här, gärna med en bild på produkten, så att vi kan hjälpa dig vidare. 
  • Vad innebär förlängd bytesrätt?
    För dig som handlat under perioden 1/11 - 24/12-2022 erbjuder vi förlängd bytesrätt till 31/1-2023. Detta innebär att du kan lämna tillbaka en vara och få en annan vara istället, förutsatt att varan ska vara i samma skick som när den mottogs. Vid eventuella frågor och funderingar hör gärna av dig till vår kundtjänst på info@ani-jewels.com


Betalning & Återbetalning

  • Hur ser jag vilket betalsätt jag har valt?
    - Loggar du in på ditt konto i Klarna hittar du all information gällande din betalning.
  • Jag har valt fel betalmetod, kan jag ändra?
    - Dessvärre har vi inte möjlighet att uppdatera betalsätt på en redan lagd order. Har du en fråga gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.
  • Det har inte dragits pengar från mitt konto än, har min order gått igenom?
    - Har det inte dragits eller reserverats pengar från ditt konto kan det vara så att din order inte har gått igenom, alternativt har du valt att betala via delbetalning eller faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst här så hjälper vi dig.
  • Jag har inte mottagit min återbetalning, vad gör jag?
    - Det kan ta upp till 30 dagar för oss att hantera återbetalningar. Kontakta gärna vår kundtjänst här om den tiden har överskridits så kollar vi på ditt ärende.
  • Hur betalar jag med presentkort?
    - Du skriver in ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du skriver in koden.
  • Var är min faktura?
    - Fakturan får du via mail när ditt paket har skickats från vårt lager. Har du inte mottagit den kan du även logga in på ditt konto på Klarna alternativt kontakta vår kundtjänst här
  • Varför funkar inte mitt kort?
    - Det kan finnas flera olika anledningar men ett tips är att logga in på din internetbank och kika om ditt kort är öppet för internetköp.
  • Min betalning gick igenom men jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag?
    - Kolla i din skräpkorg om den har hamnat där. Har den inte det, är du varmt välkommen att kontakta oss här så hjälper vi dig vidare.


Min sida & Inloggning

  • Jag kommer inte ihåg mitt lösenord, hur loggar jag in?
    - Du kan klicka på “glömt lösenord” så skickas en återställningslänk till dig. 
  • Vad kan jag se på mina sidor?
    - Du ser alla dina ordrar
    - Se vilka produkter du har på bevakning
    - Kan lämna recensioner på produkter du har köpt
    - Hitta köpta presentkort 
  • Hur lämnar jag en recension?
    - En tid efter att du har mottagit din produkt skickar vi ett mail till dig där du kan recensera din produkt. Du kan även logga in på mina sidor och lämna en recension där.
  • Jag vill ändra min recension, hur gör jag?
    - Då behöver du maila vår kundtjänst här som gärna hjälper dig vidare.
  • Jag vill ta bort mitt konto, hur gör jag?
    - Maila vår kundtjänst här så tar vi bort din profil.
  • Hur ser jag tidigare beställningar?
    - Via mina sidor finner du samtliga av dina ordrar som är beställda med samma mailadress som är knuten till ditt konto.


Presentkort

  • Kan jag köpa fysiska presentkort?
    - Vi säljer endast elektroniska presentkort d v s att du får presentkort direkt efter köp till den mail du angivit i kassan.
  • Hur fungerar det med elektroniska presentkort?
    - Du får ditt presentkort per mail direkt efter ditt köp. Presentkortet är giltigt i 12 månader.
  • Jag har inte mottagit mitt presentkort till min mail, vad gör jag?
    - Börja med att kolla om det har kommit i din skräpkorg. Om inte, kontakta oss gärna här så hjälper vi dig.
  • Hur snabbt får jag presentkortet efter köp?
    - Du får presentkortet några minuter efter genomfört köp.
  • Hur länge är presentkortet giltigt?
    - Presentkortet är giltigt i 12 månader.
  • Hur får jag presentkortet levererat?
    - Presentkortet skickas till den mail du angav i kassan.
  • Kan jag handla med flera presentkort?
    - Det går bra, ange samtliga koder med ett kommatecken i kassan.
  • Kan jag använda presentkortet till flera beställningar?
    - Använder du inte hela summan vid första köpet kan du använda resterande belopp inom 12 månader på nästa köp.


Produkter

  • Kan jag köpa ANI-produkter på fler ställen än hemsidan?
    - Våra produkter säljs endast på vår hemsida. Har du några frågor är du alltid välkommen att skicka ett mail till oss här
  • Hur ska jag ta hand om mina smycken?
    Du kan läsa om smyckesvård här.
  • Hur ska jag förvara mina smycken?
    -Du kan läsa om smyckesvård här.
  • Har ni garanti på era smycken?
    Hos oss på ANI har du alltid 3 års garanti på dina smycken. Garantin gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker inte slitage eller skador genom olyckshändelse. Spara din orderbekräftelse/faktura eftersom det är ditt garantibevis.
  • Vilken storlek ska jag ha på mina ringar?
    Se våra storleksguider här.
  • Hur får jag information när en slutsåld produkt kommer i lager igen?
    - På respektive produkt kan du klicka i “påminn mig” och skriva in din mailadress. Du får då ett mail så fort produkten är åter i lager.
  • Vad är guldpläterade smycken?
    - Ett smycke som är pläterat i guld har ett överdrag av guld. Alla våra smycken som är guldpläterade med 18kt har ett tjockt lager av guld och smyckets kärna består av olika metaller som sterling silver eller mässing. För att guldpläteringen ska hålla länge är det viktigt att ta väl hand om våra smycken. Du kan läsa om smyckesvård här.
  • Är det nickel i era smycken?

    - Nej. Alla våra smycken är nickelfria och allergivänliga.

  • Är det bly i era smycken?
    - Nej. Alla våra smycken är blyfria.
  • Vad är Cubic Zirconia?
    - Cubic zirconia, CZ, är en hård och syntetisk ädelsten som tillverkas kemiskt. Den syntetiska stenen används för att skapa gnistrande örhängen, halsband, armband och ringar.
  • Kan få mitt paket inslaget?
    - Dessvärre kan vi för tillfället inte slå in ditt paket.
  • Innehåller era produkter Kadmium?
    - Nej. Alla våra smycken är fria från kadmium.
  • Vad är Responsible Jewellery Council?
    Vi är stolta att presentera att vi är medlemmar i Responsible Jewellery Council. RJC är den ledande organisationen i smyckesbranschen globalt som ser till att skapa en hållbar försörjningskedja. Läs mer om RJC här


Sociala Medier & PR

  • Jag har en förfrågan om samarbete, vart kan jag vända mig?
    - Du är välkommen att maila vår kundtjänst på info@ani-jewels.com
  • Kan man bli återförsäljare till era produkter?
    - Vi är otroligt glada att du tycker om våra produkter och är intresserad av att bli återförsäljare. Dock säljer vi våra produkter exklusivt på vår egen hemsida.
  • Vilka kanaler finns ANI på?
    - Vi finns här: Youtube, Instagram.


Övriga frågor

  • Hur hanterar ANI cookies?
    - Du finner all information här
  • Hur hanterar ANI mina personuppgifter?
    - Du finner all information här

Mina sidor

Glömt lösenordet?

Du har inte lagt några varor i varukorgen.

Ange din e-mail