RETUR OCH REKLAMATION
Retur
Vi hoppas att du är nöjd med din beställning, men om något inte blev som du tänkt dig har du alltid 14 dagars ångerrätt från att du mottagit paketet. Kom ihåg att produkten måste returneras oanvänd i oskadad originalförpackning och i de fall där varan är plomberad av hygieniska skäl skall denna vara obruten. Eftersom returer har en stor miljöpåverkan i form av extra CO2-utsläpp får du som kund själv bekosta returavgiften som ett steg i att reducera antalet onödiga köp och returer. Emballera paketet väl, gärna i orginalemballage. Så fort vi har mottagit och godkänt din retur, så kommer vi att återbetala dig på samma sätt som du betalade ditt köp.
Såhär gör du:
1. Lägg med en lapp i paketet med ditt ordernummer samt kontaktuppgifter.
2. Emballera paketet väl, gärna i orginalemballage.
3. Skicka gärna paketet spårbart (ej REK) till adressen nedan. Vi rekommenderar Postnords tjänst 'Postpaket inrikes' (välj 'Hem' som leveranssätt), då får du hjälp att printa retur etiketten på ditt inlämningsställe: https://portal.postnord.com/skickadirekt/?_ga=2.20947579.2100471577.1669193621-960168910.1667910133 till:
Bonver Logistics
Att: Ani Who AB
Gåshaga brygga 1
181 85 Lidingö
4. Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar men oftast går det snabbare än så.
Tips! Om du använt Klarna som betalmetod kan du kontakta Klarna och förlänga datumet/frysa fakturan för att inte riskera påminnelseavgift. ANI ansvarar inte för eventuella påminnelseavgifter.
Obs! Kom ihåg att om produkten ej är fullt säljbar när vi får tillbaka den kan ytterligare en kostnad för förlorat värde tas ut.
Retur vid “2 för 1“ eller “Gåva på köpet” - kampanjer
Vill du returnera delar av erbjudandet, eller gåvan du fick på köpet sker ingen återbetalning. För återbetalning måste alla produkter som ingår i erbjudandet returneras.
Retur av KIT-artiklar med paketpris
Det är inte möjligt att returnera delar av en SET-artikel med ett paketpris. Vid retur måste hela paketet returneras för att återbetalning ska ske.
Retur vid övriga erbjudanden
Väljer du att returnera en eller fler varor i en kampanjorder, så gäller inte längre rabatten på den/de varorna som du väljer att returnera. Övriga erbjudanden gäller fortsatt på den vara/varor som du väljer att behålla.
En kampanjorder kan till exempel vara en rabattkod eller tillfällig rea. Erbjudandet på den vara/varor som du väljer att returnera är förbrukat när order läggs och kan inte återanvändas.
BYTE AV VARA
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du köpt, och när returen har accepterats, gör ett nytt köp för den nya varan.
REKLAMATION
Skulle du ta emot en defekt produkt, det vill säga det finns ett fel med produkten som kan härledas till produktionsfel, så vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt. Kom ihåg att reklamationsrätten inte täcker normalt slitage, åldrande eller skador som uppstått genom användning.
Som konsument bör man reklamera ett fel inom skälig tid så fort man upptäckt defekten och enligt konsumentköplagen är skälig tid 2 månader. Om du mottagit en produkt från oss som klassas som defekt och eller/skadad måste du omedelbart rapportera till oss via e-post till info@ani-jewels.com och vänligen dokumentera defekterna genom att skicka med fotografer.
Ani Who AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand ersätta varan med en ny och i sista hand erbjuda återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@ani-jewels.com. Observera att Ani Who AB inte står för returfrakt.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.