RETUR OCH REKLAMATION
Retur
Hos ANI har du alltid 30 dagars ångerrätt. Som kund står du själv för fraktkostnaden. Våra örhängen är plomberade av hygieniska skäl, om plomberingen är bruten kan vi inte ta emot en retur.
När din retur mottagits behöver den godkännas av ANI, vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail.
Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella tillbehör och manualer också skickas med. Använd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur.
Lägg med en lapp i paketet med ditt ordernummer samt kontaktuppgifter och skicka gärna paketet spårbart (ej REK) för att underlätta returhanteringen. Vi rekommenderar Postnords tjänst 'Postpaket inrikes' (välj 'Hem' som leveranssätt): https://portal.postnord.com/skickadirekt/?_ga=2.20947579.2100471577.1669193621-960168910.1667910133 till:
Bonver Logistics
Att: Ani Who AB
Gåshaga brygga 1
181 85 Lidingö
Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.
Reklamation
Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.
Ani Who AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@ani-jewels.com. Observera att Ani Who AB inte står för returfrakt.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.